وبلاگ

قطعی اینترنت گوشی شیائومی
دسته بندی:
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

فهرست مطالب

قطع شدن اینترنت گوشی شیائومی و راه حل آن

درصورت داشتن گوشی از برند شناخته شده ی شیائومی، احتمالاً تا به حال با مشکل قطع شدن اینترنت گوشی شیائومی مواجه شده ‌اید. مشکل اتصال اینترنت در گوشی شیائومی یکی از مشکلات رایج در میان کاربران این برند به شمارمیرود. در این مقاله، قصد داریم به طور کامل به شما کاربران گرامی توضیح دهیم که چرا در حالی که اینترنت گوشی وصل است کار نمیکند و چه راه ‌حلی برای این موضوع وجود دارد. پیشنهاد میکندیم تا پایان این مقاله همراه 24 شیائومی باشید.

قطعی اینترنت گوشی شیائومی

دلایل قطع شدن اینترنت گوشی شیائومی

ایجاد اختلال در اینترنت گوشی شائومی یکی از مشکلات رایج این برند محسوب میشود که می‌ تواند به طور کامل عملکرد روزمره و عملکرد کل گوشی را تحت تاثیر قرار دهد.

عموماً بیشتر مشکلات مربوط به اینترنت گوشی، با کارهایی چون  روشن و خاموش کردن حالت هواپیما، ریستارت کردن، ریست فکتوری، خارج کردن اسلات سیم‌کارت و دوباره جای دادن آن و… رفع می‌شود. اما، گاهی اوقات با امتحان کردن این روش ها نیزهمچنان اینترنت کار نمی‌کند.

همانطور که میدانید امروزه، دسترسی به اینترنت در تلفن‌ های هوشمند امریست ضروری به همین دلیل برای حل مشکل عدم اتصال گوشی به اینترنت، راهکارهای زیر را به شما ارائه می ‌دهیم.

بروز اختلال در علکرد صحیح اینترنت گوشی شیائومی به اپراتور و نوع بسته ی اینترنتی از جمله ایرانسل، همراه اول یا رایتل، نیز بستگی دارد چرا که تنظیمات اینترنت این اپراتور ها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. جالب است بدانین که استفاده از وی ‌پی‌ ان نیز ممکن است تنظیمات اینترنت شما را تحت شعاع قرار دهد.

چرا گوگل در گوشی شیائومی باز نمی شود؟

معمولاً کاربران گوشی‌ های شیائومی با مشکل باگ اینترنت در این برند مواجه هستند و رفع این باگ برای کمپانی شیائومی در اولویت قرار دارد. قطع شدن اینترنت گوشی شیائومی تازه انباکس شده اتفاق کوچی نیست.

این اتفاق عجیب که اپلیکیشن‌ها کار کنند، اما نتوانید در گوگل سرچی انجام  دهید یا از آن استفاده کنید و یا برنامه‌های گوگل مثل PlayStore باز نشوند باگ قابل تجهی است.

به همین دلیل، حتی اگر صدها اپلیکیشن درون گوشی شما نصب شوند، تاثیری نخواهد داشت زیرا باید اولویت رفع باگ اینترنت شیائومی در تمامی گوشی ‌ها باید در اولویت قرار داده شود. برای حل مشکل کار نکردن اینترنت گوشی شیائومی ، راهکارهای مختلفی وجود دارد، اما در مورد عدم اتصال اینترنت خط سیم کارت، باید از طریق تغییر تنظیمات اینترنت شیائومی اقدام کنید.

اما چرا با اینترنت گوشی شیائومی نمیشه وارد گوگل شد ؟ این مشکل ناشی از ایرادی است که در APN وجود دارد. میتوانید با استفاده از دو روش زیر اقدام به رفع مشکل اینترنت شیائومی کنید.

روش اول:

ابتدا تنظیمات اینترنت گوشی شیائومی خود را باز کرده، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بر روی گزینه SIM cards & Mobile network کلیک کنید.
  • در صورت دو سیم کارتی بودن گوشی، سیم کارتی که بسته ی اینترنتی خود را روی آن فعال کردید انتخاب کنید.
  • گزینه ی Access name Points را انتخاب کنید.

چرا گوگل  در گوشی شیائومی باز نمی شود؟

  • در قسمت پایینی New APN را انتخاب کنید.
  • اگر سیم کارت شما ایرانسل است نام APN را MTN قرار دهید.
  • اگر سیم کارت همراه اول دارید نام را MCI قرار دهید.
  • و در صورتی که از خط رایتل استفاده می‌کنید نام را Rightel قرار دهید.
  • در قسمت APN نیز به همین طریق عمل کنید و بسته به سیم کارت، MTN، MCI و یا Rightel را وارد کنید.
  • در قسمت پایینی More را کیک کنید و گزینه Save را تایید نمائید.

علت وصل نشدن گوشی شیائومی

نکته: با ساخت APN جدید، هنوز APN قدیمی فعالست و شما باید APN که خود ساخته اید را انتخاب نمائید. بعد از انتخاب APN ساخته شده، مشکل قطع و وصل شدن اینترنت در گوشی شیائومی برطرف خواهد شد.

روش دوم:

در این روش کافیست قسمت Proxy و Port را از طریق زیر به حالت Not Set در آورده، مشکل قطعی اینترنت شیائومی را برطرف سازید.

  • تنظیمات را باز کنید.
  • گزینه SIM cars & mobile networks را کلیک کنید.
  • وارد بخش Access point names شوید.
  • از قسمت General سیم‌کارتی که بسته اینترنتی شما با آن فعال است را انتخاب نمائید.

چرا گوگل  در گوشی شیائومی باز نمی شود؟

  • قسمت‌های Proxy و Port را پاک کرده در Not Set تنظیم کنید.

علت وصل نشدن گوشی شیائومی

رفع قطع شدن اینترنت گوشی شیائومی در خارج از ایران

خروج از مرز و سفر به کشورهای دیگر اتفاقی طبیعی است که قاعدتاً نباید باعث ایجاد اختلال در  اتصال اینترنت و ارتباط گرفتن در گوشی‌ شود. درصورتیکه این اتفاق برای کاربران شیائومی مشکل بزرگی است و در این شرایط استفاده از تنظیمات اینترنت رومینگ و تغییر آن ‌ها از حالت خاموش به روشن راه حل مناسبی به شمار میرود.

این درحالی است که همه ما میدانیم تنظیمات رومینگ هزینه ی بالایی دارد، اما موضوع تا زمانی صدق میکند که شما از رز خارج نشده باشید. وگرنه در این حالت هزینه ‌ای گریبان گیر شما نخواهد بود و به محض خروج از کشور شما موظف به پرداخت هزینه ‌های تنظیمات اینترنت رومینگ خواهید شد. در ادامه با روش فعال کردن اینترنت رومینگ و حل مشکل کار نکردن اینترنت گوشی شیائومی آشنا خواهیم شد.

فعال کردن اینترنت رومینگ بستگی به نسخه MIUI دارد. در واقع بخش‌ هایی از این مراحل متفاوت است که در ادامه به طور کامل آن را توضیح خواهیم  داد.

ابتدا از طریق تنظیمات وارد SIM cards & Mobile networks شوید.

اگر بعد از انتخاب “SIM cards & Mobile networks” گزینه “Advanced setting” را مشاهده کردید آن را انتخاب کنید، سپس در صفحه بعدی روی گزینه ی “Data roaming” کلیک کرده، سپس “international roaming” را روی حالت “Always” قرار دهید.

اما در صورتی که در صفحه “SIM cards & Mobile networks” را مشاهده کردید و خبری از گزینه “Advanced setting” نبود، اصلاً نگران نباشید زیرا قطعاً گزینه “Data roaming” وجود دارد و اتفاقاً مسیر شما کوتاه‌ تر هم شده است. روی “Data roaming” کلیک کنید و کاملاً شبیه به تمامی نسخه‌ های MIUI  آیکون  “international roaming” را از میان گزینه ‌های پیشنهادی روی حالت “Always” قرار دهید تا به همین آسانی اینترنت رومینگ در تنظیمات فعال شده اینترنت به درستی به عملکرد خود ادامه دهد.

رفع مشکل اینترنت گوشی شیائومی در خارج از ایران

ریست کردن اینترنت در گوشی شیائومی

گاهی تغییراتی که در تنظیمات اعمال می‌کنیم، میتواند دلیل خاموش شدن خودکار اینترنت گوشی شیائومی باشد. در چنین شرایطی و برای حل این مشکل لازم است تنظیمات مربوط به دیتای گوشی را از طریق مراحل زیر ریست کنیم.

ابتدا وارد تنظیمات شده، و بر روی گزینه Connection & sharing کلیک کنید.

و گزینه ی Reset Wi-Fi mobile networks and Bluetooth اتخاب کنید.

و در آخر گزینه ی Reset setting را فشار دهید.

شما میتوانید با استفاده از این روش علاوه‌ بر رفع باگ اینترنت، مشکلات مربوط به قطع و وصل شدن اینترنت گوشی شیائومی را نیز برطرف سازید.

ریست کردن اینترنت در گوشی شیائومی

بروز رسانی برنامه‌ها و نرم افزار

در برخی مواقع بروز رسانی نکردن برنامه های نصب شده داخل گوشی وحتی آپدیت نکردن رابط کاربری، ارتباط مستقیمی با دلیل قطع شدن اینترنت گوشی شیائومی دارد. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که همیشه موبایل خود را از نظر نرم‌افزار بروز نگه دارید و دائماً برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مورد نیاز و ضروری خود را بروزرسانی کنید. برای مثال اگر متوجه شدید که اینستاگرام کند شده و دیگر عملکرد سابق را ندارد، حتما بروزرسانی جدید آن را از طریق گوگل پلی بررسی کنید و دیگر از نسخه قدیمی آن استفاده نکنید.

حالت ذخیره انرژی، دلیل قطع شدن اینترنت شیائومی

جالب است بدانید که روشن بودن حالت ذخیره انرژی و یا همان Battery saver نیز می‌تواند یکی از دلایل اصلی قطق شدن اینترنت گوشی شیائومی باشد. پس درصورتی که به تازگی از این قابلیت استفاده کرده‌اید و بعد از شارژ مجدد فراموش کرده‌اید آن را غیر فعال کنید، از طریق منو کشویی گوشی، از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید و یا اگر روشن بود، آن را خاموش کنید.

بررسی مشکل قطع شدن اینترنت از طریق تنظیمات گوشی

در تنظیمات قابلیتی وجود دارد که سرعت و کیفیت اینترنت را بررسی کرده، برنامه‌های مشکل دار را شناسایی می‌کند. پس اگر بی‌دلیل متوجه قطع دسترسی برنامه به اینترنت در شیائومی شدید، از طریق مراحل زیر میتوانید وضعیت اینترنت خود را بررسی کینید:

  • ابتدا از طریق تنظیمات وارد بخش SIM cards & Mobile networks شوید.
  • و سپس روی گزینه‌ی advanced setting ضربه بزنید.
  • گزینه Mobile network diagnostics را فشار دهید.
  • روی test nework کلیک کنید.

بعد از چند لحظه، نتیجه برای شما نمایش داده می‌شود و اگر مشکلی وجود داشته باشد، در قسمت پایین نوشته خواهد شد.

سوالات متداول

  • چرا با اینترنت گوشی شیائومی نمیشه وارد گوگل شد ؟

دلیل این موضوع به خاطر اختلالی است که در APN وجود دارد، در این شرایط یا باید یک APN جدید بسازید و یا Port و proxy قبلی را روی حالت Not set تنظیم سازید. هر دو روش قدم به قدم به صورت تصویری در مقاله بالا به شما کاربران گرامی به طور کامل توضیح داده شده است.

  • علت قطع شدن اینترنت هنگام تماس در گوشی شیائومی چیست؟

این مشکل به خاطر باگ‌های نرم‌افزاری ایجاد می‌شود و اغلب با ریست کردن تنظیمات دیتا موبایل خیلی سریع و ساده برطرف می‌شود، به این منظور کافیست از طریق تنظیمات و مطابق با آنچه در مقاله گفته‌ایم، تنظیمات مربوط به دیتاموبایل را یک مرتبه ریست انجام دهید.

  • علت قطع شدن اینترنت همراه اول گوشی شیائومی چیست؟ راه حل برطرف کردن آن؟

اگر به تازگی گوشی شیائومی خریدید و سیم کارت شما قدیمی است، ممکن است برای وصل شدن به اینترنت با مشکل مواجه شوید. در این شرایط اگر بعد از بررسی تمامی مواردی که گفته شد بازهم مشکل برطرف نشد است، بهترین راه حل تماس با اپراتور همراه اول و در خواست راهنمایی از آن‌هاست زیر در چنین شرایطی مشکل مستقیاً به سیم کارت و اپراتور مربوطه و قطعا ربطی به گوشی شیائومی نخواهد داشت.

نمایندگی شیائومی ارائه دهنده ی خدماتی همچون تعمیر گوشی شیائومی، تعمیر لپ تاپ شیائومی، تعمیر ساعت هوشمند شیائومی، تعمیر مانیتور شیائومی، تعمیر هندزفری شیائومی، تعمیر تلویزیون شیائومی، تعمیر تبلت شیائومی و حتی و تعمیر پرینتر شیائومی و… نیز می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

سبد خرید