وبلاگ

سری 12 گوشی های شیائومی
دسته بندی:
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

فهرست مطالب

بررسی سری 12 گوشی های شیائومی

در اوایل سال 2022 شیائومی از پرچمداران جدید خود با نام خانواده ی سری 12 گوشی های شیائومی رونمایی کرد، این خانواده تشکیل شده از سه پرچمدار مجهز به آخرین سری تکنولوژی های روز دنیا شامل Xiaomi 12 ، Xiaomi 12X با اسنپدراگون ۸۷۰  و  Xiaomi 12 Pro با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ میشود.

این گوشی ها که پیش تر در چین رونمایی شده بودند، به عنوان نسل جدید، بعد از گوشی های سری Mi 11 شیائومی وارد بازار شدند. کمپانی تولید کننده ادعا کرده است که کاربران فقط با یک گوشی هوشمند معمولی طرف نیستند و ارتقای مدل های جدید تا حدی بوده که سری 12 شیائومی را به یک استودیو همه فن حریف اجرای بازی، سینمای کوچک برای تماشای فیلم و دوربین حرفه ای برای عکاسی تبدیل کرده است.

 

سری 12 گوشی شیائومی

 

بد نیست بدانید این پیشرفت چشمگیر حاصل استفاده از هوش مصنوعی است که شامل پردازش گرهای بسیار قدرتمند میباشند. جالب این که شیائومی 12 و 12 pro نمونه های پیشرفته تر این خانواده به شمار می آیند. در این مطلب قصد داریم با بررسی قسمت های مختلف این مدل های تازه نفس، به ویژگی های تازه و تغییرات ایجاد شده نسبت به مدل های قبلی آگاه شویم. نکته ی قابل توجه و جذاب در مورد مدل ها قیمت های مناسبشان به نسبت رقبای آن ها در برند های سامسونگ و اپل است.

زمانی که بخواهیم گوشی های جدید شیائومی را از لحاظ ظاهری بررسی کنیم، متوجه میشویم که مدل 12 و 12X از نظر ابعاد و اندازه و شکل کاملا مشابه هم هستند. ابعاد این گوشی های هوشمند 152.7 در 69.9 در 8.16 میلی متر است اما شیائومی 12 با وزن 180 گرم قدری سنگین تر از 12x، 176 گرمی خواهد بود. این در حالی است که 12 pro با ابعاد 163.6 در 74.6 در 8.16  و با وزن 205 گرم، سنگین ترین و بزرگترین عضو خانواده میباشد، بهتر است بدانید این سری از گوشی ها از لحاظ ضخامت فرقی بایکدیگر ندارند. از نظر طراحی دستگاه، دوربین های پشتی در هر سه سری لنز ها با یک ترتیب در ماژول مستطیلی شکلی قرار گرفته اند و لنز اصلی از دیگر لنز ها بزرگ تر میباشد.

 

طراحی و کیفیت ساخت شیائومی ۱۲

کمپانی شیائومی برخلاف سامسونگ، به‌جای پلاستیک و فلز، از شیشه و فلز در طراحی پرچم‌دار اقتصادی‌اش استفاده کرده است. ارزان‌قیمت‌ترین پرچم‌دار شیائومی طراحی بی‌عیب و نقصی دارد و از لحاظ خوش‌دستی، یکی از برترین‌های بازار به حساب می آید. لبه‌های نمایشگر به داخل خم شده‌اند و این خمیدگی تا فریم و پنل پشتی نیز امتداد دارد. شیشه گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده در پشت دستگاه و جلویی گوشی با فریم فلزی آن با ظرافت بالایی به همدیگر پیوند خورده‌اند؛ ظرافتی که در موتورولا اج ۳۰ پرو یا حتی گلکسی S21 FE  هرگز دیده نمیشود.

 

ابعاد کوچک شیائومی ۱۲در دستان کاربر

خوشبختانه فریم بدنه به حدی نازک و خوش دست است که حس شایان ذکری به کاربر خود میدهد. دسترسی راحت به دکمه‌های قفل و کنترل صدا از دیگر مزیت های این گوشی میباشد؛ از یکپارچگی حسگر اثر انگشت با دکمه‌ی قفل هم خبری نیست؛ این حسگر در زیر پنل نمایشگر قرار دارد.

گوشی شیائومی 12

مزایا و معایب سری 12 Xiaomi

در لبه‌بالای شیائومی ۱۲ دریچه‌ی اسپیکر دوم، میکروفون حذف نویز و فرستنده IR قرار دارند. لبه‌ی پایین دستگاه نیز از کانال اصلی اسپیکر، میکروفون تماس، درگاه USB 2.0 Type-C و درگاه سیم‌کارت میزبانی می‌کند. گوشی سری ۱۲ شیائومی از کارت حافظه microSD پشتیبانی نمی‌کند. حفره میکروفون که درکنار شیار سیم‌کارت وجود دارد ممکن است باعث پیش آمد اشتباهی شود که کاربر پین سیم‌کارت را در حفره میکروفون فرو کند که ضعف طراحی تلقی می‌شود.

نمایشگر ۶٫۲۸ اینچی دستگاه، حاشیه‌های بسیار باریکی را دورتادور خود دارد و ۸۹ درصدی از نمای جلویی را دراختیار میگیرد. حاشیه‌های چپ‌و‌راست با‌توجه به خمیده‌شدن پنل، بسیار باریک می‌باشند؛ اما متقارن نبودن حاشیه بالا و پایین در گوشه‌ها باعث افزایش ضخامت شده است.

پنل پشتی حاح سادای رادر بر میگیرد و از نوشته‌های عجیب‌و‌غریب خبری نیست. طراحی قاب دوربین هماهنگی تمام و کمالی با دیگر بخش‌های دستگاه دارد؛ به‌طور مثل انحنای لبه‌های قاب دوربین با گوشه‌های دستگاه برابری می‌کند. چنین ریزی‌بینی قابل تحسین است و انسجامی را در طراحی محصولات شیائومی کم‌سابقه مباشد؛ خوشحالیم که این کمپانی هم‌زمان با رشد فروش و گسترش محصولات روی افزایش کیفیت نیز تمرکز دارد.

تنها نکته‌ی منفی طراحی شیائومی ۱۲ را می‌توان در محل قرارگیری بلندگوها دید؛ به‌طوری که مثل برای دیدنفیلم در گوشی هنگامی که گوشی در حالت افقی در دستان کاربر قرار میگیرد، کف‌دست وی خروجی بلندگو را مسدود میکند. برای جلوگیری از این اتفاق باید گوشی را برای تماشای افقی، به‌جای سمت چپ، به سمت راست بچرخانید. افزون‌براین همچنان فقدان جک هدفون حتی در سال ۲۰۲۲ نیز احساس می‌شود.

طراحی چینش دوربین‌ها در عین سادگی به زیبایی منحصر به فردی دارند و برخلاف محصولاتی چون شیائومی 12S اولترا، لنزی که بیش‌از ماژول‌های دیگر به‌چشم می‌آید، حسگر دوربین اصلی را در پسِ خود دارد. دوربین‌های اولتراواید و تله‌ماکرو نیز در پایین حسگر اصلی قرار گرفته‌اند. برآمدگی دومرحله‌ای مجموعه‌ی دوربین پشتی نسبتاً قطور میباشد؛  به‌طوری‌که حین استفاده از گوشی روی سطوح صاف، شاهد لق‌خوردن دستگاه خواهید بود؛ برای حل این مشکل می‌توانید از قاب TPU داخل جعبه استفاده کنید.

پرچم‌دار شیائومی در چهار رنگ  آبی، خاکستری، بنفش و سبز به بازار رائه شده است؛ البته تمامی رنگ‌ها به‌صورت ملایم و پاستلی هستند و نسخه بنفش آن نیز بیشتر به سمت رنگ یاسی و صورتی تمایل دارد. درواقع رنگ‌آمیزی ملایم چینی‌ها به شیائومی ۱۲ چشم نواز و آرامی بخش میباشد.

شیائومی 12

صفحه‌نمایش و اسپیکر شیائومی ۱۲

صفحه‌نمایش ۶٫۲۸ اینچی شیائومی ۱۲ یکی از منحصربه‌فردترین نمایشگرهای بازار به حساب می آید که به‌دست شرکت TCL تولید می‌شود. این پنل ۱۲ بیتی تا ۶۸ برابر رنگ‌های بیشتری را درمقایسه با پنل‌های ۱۰ بیتی میتوان به نمایش بگذارد. و در مقایسه با پنل‌های معروف ۸ بیتی نیز برتری ۴۲۵۰ برابری دارد. از مزیت‌های بهره‌مندی از پنل ۱۲ بیتی می‌توان به پشتیبانی تمام و کمال از Dolby Vision اشاره کرد. ثمره‌ی استفاده از این استاندارد، دامنه‌ی رنگی وسیع‌تر در ویدیوهای پشتیبانی‌شده و کنترل روشنایی دقیق‌تر فریم‌به‌فریم محتوا می‌باشد. ترکیب این ویژگی با بیشینه روشنایی ۱۱۰۰ نیت و صدالبته نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز، بستری فوق‌العاده برای تماشای محتوای ویدیویی را برای کاربران فراهم می‌کند.

 

گوشی های سری 12 شیائومی

 

نمایشگر پرچم‌دار شیائومی امکان تنظیم روی ۳ پروفایل رنگی مختلف شامل Vivid و Saturated و همچنین Original Color را دارا میباشد؛ یک حالت Advanced نیز برای تنظیم دامنه‌ی رنگی روی فضاهای sRGB یا DCI-P3 مجود باشد. با تنظیم پروفایل رنگی روی Vivid و Saturated دقت نمایش رنگ‌ها کاهش می‌یابد؛ اما نمایشگر، گستره‌ی وسیع‌تری از رنگ‌ها را نمایش خواهد داد. برای نمایش دقیق‌تر رنگ‌ها می‌توانید از حالت Original Color استفاده نمائید که مشابه نامش، رنگ‌ها را با دقت بالا نمایش میدهد.

در کنار دقت رنگ، یک دیگر ازعناصر اثیر گذار، روشنایی در ارائه تجربه‌ای مناسب برای تماشای محتوا به‌شمار می‌رود؛ به‌طوری که طبق استانداردها، دستگاه برای نمایش درست محتوای HDR به روشنایی حداقل ۱۰۰۰ نیت احتیاج دارد. شیائومی 24 در بررسی‌های خود میزان روشنایی پنل شیائومی ۱۲ را ۱۱۴۴ نیت اندازه‌گیری کرده است که ۴۴ نیت فراتر از عدد اعلام‌شده از سوی شیائومی و نزدیک به نتایج به‌دست آمده برای شیائومی 12X میباشد. درحقیقت پنل مورد استفاده در شیائومی ۱۲ هیچ تفاوتی با آنچه در شیائومی 12X دیده شده است، ندارد و تمامی پارامترها به تشابه دو پنل اشاره می‌کند.

برای مشاهده محتوای HDR هیچ محدودیتی ندارید و روشنایی بالای پنل نیز به افزایش خوانایی محتوا زیر نور آفتاب کمک قابل توجهی به شما خواهد کرد. نکته ی قابل توجه این که، کاهش روشنایی صفحه ی گوشی به علت داغی دستگاه است. در واقع به دلیل روشنایی بالای نمایشگر و به‌دنبال آن تولید گرمای زیاد، دستگاه افزایش دمای قابل‌توجهی را تجربه می‌کند. بنابراین برای کاهش دمای دستگاه در اولین اقدام، روشنایی پنل ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش می یابد و نرخ‌نوسازی نیز از ۱۲۰ به ۶۰ هرتز افت خواهد داشت.

یکی از نقاط ضعف نمایشگر شیائومی ۱۲ پشتیبانی نکردن دستگاه از نرخ‌نوسازی تطبیق‌پذیر می‌باشد که به همین دلیل نمایشگر تنها امکان تغییر بین دوحالت ۶۰ و ۱۲۰ هرتز را دارد. علاوه براین به هنگام داغ‌شدن دستگاه، نرخ‌نوسازی به‌صورت خودکار به ۶۰ هرتز کاهش می یابد که به دلیل وجود تفاوت فاحش میان این دو نرخ، سریعا تجربه‌ی کاربری شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

طبیعتا درکنار صفحه‌نمایش، یکی دیگر از فاکتورها برای کسب تجربه ای فوق‌العاده چندرسانه‌ای، بلندگوهای باکیفیت خواهد بود. شیائومی بلندگوهای پرچمدارهای خود را با همکاری شرکت نامدار Harman / Kardon توسعه داده است که صدای خروجی توسط این شرکت تنظیم میشود. نتیجه این همکاری باعث شده است تا صدایی شفاف با حجم بالا را تجربه کنیم که حتی در بالاترین سطح نیز همچنان پایداری فرکانس‌ها حفظ شود.

در گوشی های سری 12 شیائومی تفکیک صدا به بهترین شکل انجام شده است؛ اما ترجیح بر این بود که سطح بیس کمی بالاتری داشته باشد. افزون بر این محل قرارگیری خروجی بلندگو مناسب نیست و درحین بازی کردن یا تماشای ویدئو به‌راحتی مسدود میشود. با این وجود همچنان صدایی فوق‌العاده باکیفیت را شاهد هستیم که هم‌رده دیگر پرچمداران بازار قرار گرفته است.

رابط‌کاربری MIUI شیائومی یکی از پرامکانات‌ترین پوسته‌های اندروید به حساب می‌آید؛ اما این امکانات گسترده و گزینه‌های شخصی‌سازی متنوع در دستگاه‌های میان‌رده‌ی شرکت سبب بروز باگ‌ها و مشکلات متعددی میشود. منتقدان MIUI نیز باگ‌ها و لگ‌های مختلف را یکی از اصلی‌ترین مشکلات پوسته‌ی MIUI می‌دانند اما همان‌طورکه گفتیم مشکلات ذکر شده بیشتر درباره‌ی میان‌رده‌ها و گوشی‌های اقتصادی شیائومی صدق می‌کند و مدل‌های پرچم‌دار عموماً در طول کارکرد خود، به علت بهره‌مندی از قدرت بالای پردازشی در موارد نادرتری با چنین مشکلاتی رو‌به‌رو هستند. شیائومی 24 در طول بررسی گوشی های سری ۱۲شیائومی نیز با مورد قابل‌توجهی برخورد نکردیم.

 

 

سری12 گوشی های شیائومی

MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۲ در شیائومی ۱۲

شیائومی ۱۲ از نسخه سیزدهم رابط‌کاربری MIUI برپایه اندروید ۱۲ استفاده می‌کند. این نسخه را می‌توان یکی از کامل‌ترین و بهترین نسخه‌های پوسته اختصاصی چینی‌ها دانست؛ چراکه درکنار امکانات وسیع، همچنان سعی شده است تا از امکانات نسخه خالص اندروید نیز استفاده شود؛ به‌عنوان نمونه ویژگی Easy Reach یا One-Handed Mode به قابلیت گوشی‌های پیکسل شباهت بسیاری زیادی دارد. برنامه‌های پیش‌فرض نیز که عموماً مربوط به سرویس‌های گوگل می‌شوند، اکثرا قابل حذف میباشند.

قسمت Overview یا بخش مربوط به برنامه‌های درحال اجرا امکان نمایش ۱۸ برنامه را دارد؛ اما این تعداد قابل قبول نیست؛ زیرا سیاست‌های سخت‌گیرانه MIUI درقبال برنامه‌های پس‌زمینه، اجرای هریک برنامه‌ها را بسته به مقدار اشغال‌شده از فضای رم و پردازنده، پس از حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه متوقف میکند. اتفاق یادشده حتی برای برنامه‌های سبک‌تری چون Phone و Messages نیز احتمال دارد رخ ‌دهد و درصورت استفاده‌ی مداوم، با وجود سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند، مجبور به مشاهده‌ی دوباره و دوباره لوگو Splash خواهید شد.

مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد، نبود تفاوت میان حالت خودکار نرخ نوسازی نمایشگر و حالت دستی آن از مارد دیگری است که باید به آن اشاره کرد. درصورت انتخاب دستی حالت ۱۲۰ هرتز، نرم‌افزار همچنان به‌صورت خودکار در مواقع مورد نیاز نرخ‌نوسازی را به ۶۰ هرتز کاهش می‌دهد؛ اتفاقی که طبیعتا تنها باید در حالت خودکار رخ دهد.

 

سخت افزار، تجربه بازی و عمر باتری شیائومی ۱۲

چینی‌ها همچنان باوجود حرف و حدیث‌های فراوان، در گوشی هوشمند رده بالای خود از تراشه‌ های Snapdragon 8 Gen 1 استفاده میکنند؛ البته به علت پرچم‌دار بودن دستگاه انتخاب دیگری بر سر راه آن‌ها نبود و توفیقی اجباری شیائومی ۱۲ را با مشکلات متعدد همراه کرده است. با نگاهی به ابعاد کوچک دستگاه سریعا سؤال درباره چگونگی کنترل دما در ذهن کاربر نقش میبندد و شیائومی برای پاسخ به این سؤال در زمان معرفی به محفظه‌ی بخار ۲۶۰۰ میلی‌متر مربعی آن اشاره کرد که دارای ضخامتی معادل ۰٫۳ میلی‌متر می‌باشد.

کمپانی شیائومی ادعا کرده است، محفظه‌ی بخار به‌کاررفته در سری شیائومی ۱۲ می‌تواند دمای دستگاه را در هر شرایطی کنترل کرده و تا حد امکان بدنه را نیز خنک نگه دارد؛ اما در حین بررسی، حتی در زمان راه‌اندازی اولیه‌ی دستگاه یا در بخش‌های دیگری چون نرم‌افزار دوربین، در فریم دستگاه داغی محسوسی به وجود می‌آید که خصوصا در فصل‌های گرم سال بیشتر نمایان میشود.

شیائومی مدل پایه‌ی پرچم‌دار خود را با پیکربندی ۸/۱۲۸ ، ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایت عرضه کرده است و ما نیز نسخه ۱۲/۲۵۶ آن را مورد بررسی قرار داده ایم. حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 موجود در پرچم‌دار شیائومی سریع‌ترین نوع حافظه از خانواده UFSها به حساب می‌آید. با نگاهی به جدول زیر متوجه عملکرد سری ۱۲ شیائومی خواهید شد. این دستگاه موفق شده تا به نرخ خواندن ترتیبی معادل ۱۹۳۸ مگابایت‌برثانیه دست پیدا کند و این عدد را در نرخ نوشتن ترتیبی به عدد ۱۴۸۶ مگابایت‌برثانیه بتواند برساند. همین پیشرفت چشم گیر دلیل بالا بودن سری 12 در جدول ما بوده است.

 

عملکرد حافظه‌ ذخیره‌سازی شیائومی ۱۲ دربرابر رقبا

 

کمپانی شیائومی برای گوشی‌های پرچم‌دار خود حالت‌های مختلف عملکرد سخت‌افزاری را درنظر گرفته است که شامل Performance و Balanced می‌باشد. حالت Performance بالاترین سطح عملکرد سخت‌افزاری را ارائه می‌دهد و نرم‌افزار دستگاه تمام عزم خود را با نادیده گرفتن فاکتور باتری، برای اجرای هرچه بهتر وظایف، جزم کرده است؛ البته فعال‌سازی این گزینه مانع Throttle-کردن تراشه و کاهش سطح عملکرد درصورت افزایش دما نمیشود. گزینه‌ی Balanced نیز با درنظر گرفتن نیاز دستگاه، فرکانس پردازنده را مدیریت می‌کند که در هر شرایطی عملکردی معقولی را داشته باشیم.

 

عملکرد شیائومی ۱۲ دربرابر رقبا

 

تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 برای انجام پردازش‌های خود از پردازنده مرکزی قدرتمند خود متشکل از ۸ هسته در سه کلاستر با چینش ۴+۳+۱ بهره می‌برد که به ترتیب شامل یک هسته‌ی Cortex-X2 با بیشینه‌ی فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتز، سه هسته‌ی Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex-A510 می‌شود که همگی با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز فعالیت می کند. وظیفه‌ی پردازش‌های گرافیکی نیز به‌عهده‌ی Adreno 730  است که حداکثر فرکانس آن به ۸۱۸ مگاهرتز می‌رسد. همان‌طورکه گفتیم تراشه با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم همراه خواهد شد که تا ۳ گیگابایت دیگر به‌صورت نرم‌افزاری و ازطریق به‌اشتراک‌گذاری حافظه‌ی ذخیره‌سازی قابل افزایش باشد.

در گوشی شیائومی ۱۲ عملکرد تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 تفاوت چندانی با شیائومی ۱۲ پرو و دیگر پرچمدارانی که از اندروید پشتیبانی میکنند ندارد؛ اما با تحت فشار قرار دادن تراشه افت عملکرد قابل توجهی را خواهیم دید. به‌طوری که براساس آزمایش‌های کارشناسان نمایندگی۲۴ شیائومی، چه با فعال بودن حالت Performance، چه غیرفعال بودن آن، بیش از ۴۰ درصد افت عملکرد را میبینیم. با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد که عملکرد سیستم خنک‌کننده دستگاه چندان هم مؤثر واقع نمی‌شود و در کنترل دمای تراشه آن‌طور که باید و شاید عمل نمی‌کند.

 

عملکرد شیائومی ۱۲ در اجرای بازی موبایل

 

شیائومی ۱۲ در زمینه گیمینگ، عملکردی مشابه برادر بزرگ‌تر خود یعنی شیائومی ۱۲ پرو ارائه می‌کند. به‌عنوان نمونه می‌توانیم به نرخ فریم 60FPS در بازی CoD Mobile و 50FPS در بازی Genshin Impact اشاره کنیم که تنها با فعال‌سازی حالت Performance میسر می‌شود؛ درغیراین‌صورت نرخ‌فریم خروجی به‌ترتیب برابر با ۵۰ و ۳۰ فریم‌برثانیه خواهد بود؛ البته همچنان در بازی‌هایی چون Diablo Immortals و Real Racing 3، نرخ‌فریمی بسیار پایدار را شاهد بودیم. لازم‌به‌ذکر است که در حین انجام بازی Diablo Immortals با فریزهای ناگهانی روبه‌رو بودیم که باتوجه به نرخ‌فریم پایدار، امری عجیب محسوب می‌شد.

دمای دستگاه حین انجام تمامی بازی‌ها به‌جز Genshin Impact مناسب بوده و تجربه‌ی گیمینگ را تحت تأثیر قرار نمیدهد؛ اما در بازی Genshin Impact داغی بدنه و همچنین صفحه‌نمایش، بعضا باعث اذیت شدن انگشتان و کف دست میشود. لازم به‌ذکر است که بیشتر فریم و صفحه‌نمایش دستگاه داغ می‌شود اما پنل پشتی چندان درگیر افزایش دما نخواهد شد.

دستگاه‌های کامپکت عموماً به علت ابعاد کوچک خود با مشکل باتری‌های کم‌حجم دست‌وپنجه نرم می‌کنند و همین امر باعث کاهش رغبت کاربران برای انتخاب این دستگاه‌ها شده است. حتی شرکت‌های بزرگی چون اپل نیز در ارائه سری گوشی‌های کامپکت خود موسوم به آیفون (۱۲ یا ۱۳) مینی به علت عمر باتری نه‌چندان مناسب با مشکل مواجه شده اند و این بار فروش به مراتب کمتری را در مقایسه با برادران بزرگ‌تر خود، تجربه کرده اند.

اما کمپانی شیائومی در سری ۱۲ با بهره‌گیری از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی، تاحدود زیادی مشکل عمر باتری را حل و فصل نموده است؛ به‌طوری‌که با یک‌بار شارژ دستگاه می‌توانید تا ۱۵ ساعت به تماشای ویدئوی 720p با سطح روشنایی ۲۰۰ نیت بپردازید، و با مشکل وصل کردن گوشی به شارژ و پریز مواجه نشوید. برخلاف ادعای شیائومی، شارژ مجدد دستگاه ازطریق شارژر ۶۷ واتی به‌جای ۳۷ دقیقه، ۵۲ دقیقه به‌طول خواهد انجامید.

 

عملکرد باتری گوشی شیائومی سری 12

 

شما کاربر گرامی اگر از آن دسته افرادی هستید که زمان زیادی را نمیتوانید به انتظار بنشینید تا گوشی شارژ شود، می‌توانید در طول مدت ۱۰ دقیقه تا ۳۰ درصد از ظرفیت باتری شیائومی ۱۲ را شارژ کنید. حجمی که به‌راحتی می‌تواند پاسخ‌گوی مسیریابی با GPS تا محل‌کار و پخش آنلاین موسیقی در طول مسیر باشد؛ بنابراین در زمینه شارژ باتری چندان با مشکل مواجه نخواهید شد. حتی درصورتی که به‌صورت روزانه بازی‌های آنلاینی چون Call of Duty Mobile انجام می‌دهید، با انجام ۳۰ دقیقه‌ای آن کمتر از ۱۰ درصد از باتری مصرف خواهد.

 

کلام آخر

در پایان بررسی گوشی شیائومی ۱۲ باید گفت که این گوشی در محدوده‌ی قیمتی خود یک گوشی کم‌نظیر محسوب می‌شود و از لحاظ امکانات پابه پای رقبای خود با قیمت خیلی مقرون به صرفه تر از آنها پیش میرود. این گوشی به لطفه بهره‌مندی از دوربین‌های قدرتمند، پردازنده‌ی بسیار سریع، ظاهر زیبا و جذاب، اندازه‌ی کوچک و جمع و جور و بسیاری موارد فوق العاده خوب دیگر، یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید همین حالا آن را با خیالی راحت خریداری فرمایید.

 

نمایندگی 24 شیائومی ارائه دهنده ی خدمات تعمیر ساعت هوشمند شیائومی، تعمیر مانیتور شیائومی، تعمیرات لپ تاپ و تعمیر تبلت و… می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

سبد خرید