وبلاگ

بهترین تلویزیون شیائومی معرفی 4 مدل
دسته بندی:
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

فهرست مطالب

بهترین تلویزیون شیائومی معرفی 3 مدل

در دنیای دیجیتال و حوزه لوازم الکترونیکی، شیائومی مانند یک غول قدرتمند ظاهر شده  که با محصولات خلاقانه و پیشرفته‌اش بسیاری از افراد را مجذوب خود کرده است. در سال‌های اخیر این برند پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه تولید تلویزیون‌های هوشمند داشته که طیف گسترده‌ای از آن‌ها را در بازار مشاهده کرده ایم. برخورداری از فناوری‌های پیشرفته و طراحی خیره‌کننده باعث شده که این تلویزیون‌ها برایمان جذابیت داشته باشد. در این مطلب قرار هست تعدادی از تلویزیون شیائومی را برای شما معرفی کنیم و با ویژگی‌های نوآورانه و جذاب این مدل‌ها آشنا بشویم.

 

  • تلویزیون شیائومی Mi TV P1

تلویزیون هوشمند شیائومی Mi TV P1 در دسته محصولات اقتصادی این شرکت قرار دارد و در مدل‌های 32، 43، 50 و 55 اینچی تولید می‌شود. به‌جز مدل 32 اینچی که در کمال تعجب نمایشگر اچ‌دی دارد، باقی مدل‌ها از پنل 4K UHD  استفاده میکنند. و مدل  55 اینچی از پنل VA ساخت شرکت TCL بهرهمند است که با دقت رنگ بسیار بالا، تجربه کم‌نظیری از تماشای محتوا را در اختیار شما قرار می دهد.

مشخصات فنی

  1. نرخ رفرش ۶۰ هرتز
  2. پوشش ۹۴ درصدی فضای رنگ وسیع DCI-P3
  3. پشتیبانی از دالبی ویژن
  4. پشتیبانی از +HDR10
  5. دو بلندگوی ۱۰ واتی با پشتیبانی از دالبی آدیو و DTS-HD
  6. سیستم عامل اندروید تی‌وی ۱۰
  7. پردازنده ۴ هسته‌ای مدیاتک ۹۶۱۱
  8. ۲ گیگابایت حافظه رم
  9. ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی
  10. وزن با پایه ۱۱.۹ کیلوگرم
تلویزیون شیائومی مدل Mi TV P1

تلویزیون شیائومی مدل Mi TV P1

طراحی

این دستگاه مثل اکثر محصولات شیائومی ساده و شیک طراحی شده است. از نمای روبرو پنل بزرگی با حاشیه‌های کمتر از ۱ سانتی‌متر قرار دارد که با حاشیه سیاه اطراف تصویر نمایشگر به حدود ۱.۵ سانتی‌متر خواهد رسید. لوگوی شیائومی در میانه لبه پایینی قرار گرفته است و زیر آن بخش اضافه‌ای قرار دارد که محل قرار گرفتن گیرنده ریموت، دکمه پاور و کلید روشن/خاموش کردن میکروفون تلویزیون می باشد.

به عنوان یک تلویزیون اقتصادی، می‌توان امتیاز کامل را به طراحی این محصول دهید. فریم اطراف تلویزیون از پلاستیک براق ساخته شده است ، پشت دستگاه با یک صفحه فلزی پوشانده شده اما پوشش مدارهای الکترونیکی و درگاه‌ها نیز پلاستیکی می باشد. محل اتصال پایه استاندارد VESA در ابعاد ۳۰ در ۳۰ سانتی‌متر برای نصب تلویزیون روی دیوار در پشت دستگاه نیز وجود دارد.

 

رابط کاربری

Mi TV P1  از سیستم‌عامل اندروید تی‌وی ۱۰ استفاده میکند.  شیائومی رابط کاربری اختصاصی خودش یعنی پچ‌وال (PatchWall) را هم طراحی کرده است که مشابه tvOS  اپل است اما برای فعال کردن آن باید منطقه مکانی خود را تغییر بدهید.

پردازنده چهار هسته‌ای مدیاتک MT9611 همراه ۲ گیگابایت حافظه رم توان کافی برای اجرای رابط کاربری و برنامه‌های معمول را می دارد. سرعت نصب و اجرای برنامه‌ها کاملاً رضایت‌بخش هست و در هیچ قسمتی از رابط کاربری کندی یا لگ وجود ندارد بنابراین سخت‌افزار تلویزیون هوشمند شیائومی Mi TV P1 شما را از اندروید باکس بی‌نیاز می‌کند.

تلویزیون شیائومی مدل Mi TV P1

تلویزیون شیائومی مدل Mi TV P1

کیفیت صدا و تصویر

طبیعتاً مهم‌ترین موضوع در مورد انتخاب تلویزیون، کیفیت صدا و تصویر می باشد. تلویزیون هوشمند شیائومی Mi TV P1 از پنل VA ساخت شرکت TCL با رزولوشن 4K UHD  استفاده میکند. شاید از پنل‌های VA انتظار کیفیت بالایی ندارید ولی پنل مورد استفاده در این تلویزیون بسیار باکیفیت  می باشد و محتوا را به‌شدت چشم‌نواز به تصویر می‌کشد.

این تلویزیون دقت رنگ بسیار بالایی دارد و فضای رنگی وسیع DCI-P3 را تا ۹۴ درصد پوشش خواهد داد. همچنین قابلیت نمایش ۱.۰۷ میلیارد رنگ را دارد و به طور رسمی از فناوری‌های دالبی ویژن و +HDR10 نیز پشتیبانی خواهد کرد

جزئیات و شفافیت تصویر به‌قدری بالا است که از تماشای هر محتوایی لذت میبرید. ویژگی‌ Mi TV P1 در این حالت تلویزیون به‌طور خودکار محتوای HDR را تشخیصخواهد داد و حالت مخصوص به آن را فعال خواهد کرد. در این حالت با بهره‌گیری از فضای رنگی وسیع، محتوای ویدیویی به‌مراتب با آن‌چه در حالت عادی می‌بینید متفاوت است. شیائومی سه حالت را برای محتوای HDR در نظر گرفته که شامل حالت Vivid، استاندارد و فیلم می باشد.

تلویزیون هوشمند شیائومی Mi TV P1 قابلیت روان‌سازی تصویر یا Motion Smoothness استفاده میکند که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، نرخ فریم تصویر را افزایش داده و به ۶۰ فریم بر ثانیه خوالهد رساند.

درگاه HDMI تلویزیون هوشمند شیائومی از استانداردهای 1.4 و 2.0 و 2.1 پشتیبانی خواهد کرد. استاندارد HDMI 2.1 توانایی نمایش تصویر با حداکثر رزولوشن 4K، نرخ ۶۰ هرتز و حالت HDR را دارد. بنابراین اگر دستگاهی مثل پلی‌استیشن ۴ پرو دارید، می‌توانید بهترین بازی‌های محبوب‌تان را با بالاترین کیفیت بازی بکنید. هنگام اتصال کنسول بازی به تلویزیون حتماً حالت تصویر را روی حالت Game قرار بدهید تا تأخیر ورودی به حداقل رسد.

 

  • تلویزیون شیائومی Mi TV Q2

تلویزیون هوشمند TV Q2 در سه سایز 50، 55 و 65 اینچی عرضه خواهد شد که بزرگ‌‌ترین مدل آن برای بررسی در اختیار قرار گرفته شده. این تلویزیون هوشمند 65 اینچی ویژگی‌های هوشمند سیستم‌عامل Android TV را در کنار کیفیت تصویر بالا به کاربر ارائه  می دهد.

مشخصات فنی

  1. نرخ رفرش ۶۰ هرتز
  2. پوشش ۹۲ درصدی فضای رنگ وسیع DCI-P3
  3. پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10
  4. دو بلندگوی ۱۵ واتی با پشتیبانی از دالبی اتموس و DTS:X
  5. سیستم‌عامل اندروید ۱۱ با رابط کاربری گوگل تی‌وی
  6. پردازنده ۴ هسته‌ای مدیاتک ۹۶۱۱
  7. ۲ گیگابایت حافظه رم
  8. ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی
  9. پشتیبانی از اتصال وای‌فای و بلوتوث
  10. وزن با پایه ۱۸.۶ کیلوگرم
تلویزیون شیائومی مدل Mi TV Q2

تلویزیون شیائومی مدل Mi TV Q2

طراحی

نمایشگر  Xiaomi TV Q2 از حاشیه‌هایی با ضخامت حدود ۲ سانتی‌متربرخوردار است که با توجه به ابعاد 65 اینچی، تجربه‌ای تقریباً تمام‌صفحه را در دسترس کاربر قرارخواهد داد. این اقدام شیائومی به لذت‌بخش‌تر شدن تماشای فیلم با این تلویزیون بوده. روی لبه پایینی که دارای ضخامت زیادتری است، لوگوی جدید شیائومی در مرکز جا قرار دارد و زیر آن نیز یک برآمدگی شامل گیرنده ریموت، دکمه پاور و کلید روشن / خاموش کردن میکروفون جا گرفته است.

فریم دور تلویزیون از آلومینیوم ساخته شده است که کیفیت بسیار خوبی دارد. پنل پشتی هم از پلاستیک ساخته شده. درمجموع کیفیت ساخت تلویزیون هوشمند Xiaomi TV Q2 را می‌توان در سطح محصولات پریمیوم و رده‌بالای بازار قرار دارد.

 

رابط کاربری

این تلویزیون از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ استفاده میکند و با پوسته Google TV به دست کاربران خواهد رسید.

شیائومی رابط کاربری اختصاصی پچ‌وال (PatchWall) را نیز روی این تلویزیون قرار داده تا در صورت تمایل از آن استفاده نمایید.

طراحی زیبا و دسته‌بندی‌شده رابط کاربری استاندارد شیائومی TV Q2 کم‌ترین پیچیدگی را برای کاربر ایجاد کرده است تا کاربران به‌سادگی محتوای موردنظر خود را روی تلویزیون پیدا بکنید. این تلویزیون به‌لطف پوسته Google TV از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند. صفحه اصلی رابط کاربری شامل چند بخش اصلی می‌شود:

  1. بخش Search: استفاده از دستیار صوتی گوگل اسیستنت
  2. بخش Home: نمایش بهترین و جدیدترین محتواهای تولیدشده توسط سرویس‌های مختلف
  3. بخش Apps: فهرست اپ‌های نصب‌شده روی تلویزیون
  4. بخش Library: دسترسی به محتوای خریداری‌شده یا ذخیره شده توسط کاربر

روی تلویزیون Xiaomi TV Q2 می‌توانید هرکدام از اپ‌های منتشرشده برای این سیستم‌عامل را دانلود و نصب بکنید

شیائومی چند اپ پیش‌فرض را روی تلویزیون TV Q2 خود نصب کنید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، TV Manager  می باشد. این اپ به کاربر اجازه می‌دهد که وضعیت حافظه داخلی و رم را مدیریت بکند و علاوه‌برآن، با بستن اپ‌های درحال‌اجرا، عملکرد تلویزیون را بهبود بدهد. میراکست داخلی نیز روی تلویزیون شیائومی TV Q2 تعبیه شده تا با کم‌ترین دردسر، محتوای نمایش‌داده‌شده روی گوشی خود را با تأخیری نه‌چندان زیاد روی نمایشگر ۶۵ اینچی تلویزیون پخش بکنید.

تلویزیون شیائومی مدل Mi TV Q2

تلویزیون شیائومی مدل Mi TV Q2

کیفیت صدا و تصویر

این محصول به نمایشگر 65 اینچی QLED با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسلی مجهز شده است و از قابلیت نمایش ۱ میلیارد رنگ برخوردار میباشد. پشتیبانی ۹۲ درصد گستره رنگی DCI-P3 و پشتیبانی از MEMC برای نمایش روان‌تر ویدیوها، از دیگر مشخصات نمایشگر TV Q2 است. البته این تلویزیون تنها در هنگام نمایش محتوای 4K با چنین رزولوشنی تصاویر را پخش خواهد کرد و در سایر محیط‌های رابط کاربری، رزولوشن نمایشگر به 1080p کاهش پیدا میکند. شیائومی برای کاهش هرچه بیشتر مصرف برق این کار را انجام داده است.

به‌لطف پشتیبانی استانداردهای Dolby Vision و HDR10 می‌توانید ویدیوهای 4K را با بالاترین کیفیت و روشنایی روی این تلویزیون تماشا کنید. برای تماشای ویدیوهای 4K HDR به‌صورت آنلاین از سرویس‌هایی مانند یوتوب نیز این محصول مناسب است.

اگر ویدیوهای با کیفیت اچ‌دی و فول‌اچ‌دی را نیز روی تلویزیون هوشمند جدید شیائومی پخش بکنید، کیفیت آن به‌صورت خودکار آپ-اسکیل می شود و با وضوح بیشتری نمایش داده خواهد شد. ۴ حالت تصویر استاندارد، اسپورت، فیلم و Vivid برای شیائومی TV Q2 در نظر گرفته شده و براساس محتوایی که تماشا می نمایید، میتوانید از آناستفاده کنید.

نمایشگر این تلویزیون از نظر روشنایی، غنای رنگ‌ها، کنتراست، شارپنس، وضوح و هر فاکتور دیگری دارای عملکرد خوبی است که به شما اجازه خواهد داد تجربه‌ای حرفه‌ای از تماشای فیلم و سریال‌های روز را داشته باشید.استفاده از هوش مصنوعی در این تلویزیون به‌کار گرفته شده

تلویزیون شیائومی TV Q2 در بخش سیستم صوتی دارای بلندگوی استریوی دوتایی است. توان هرکدام از بلندگوها به ۱۵ وات است و این یعنی مجموع توان سیستم صوتی تلویزیون Xiaomi TV Q2 برابر با ۳۰ وات میباشد. شیائومی TV Q2 از فناوری‌های صدای Dolby Atmos و DTS:X برای داشتن تجربه‌ای غنی‌تر نیز پشتیبانی خواهد کرد. در استفاده از بلندگوهای تلویزیون هوشمند شیائومی، افزایش بلندی صدا تا ۳۰ درصد نتیجه مناسبی خواهد داشت و صدای گوش‌نوازی از آن پخش می‌شود

شیائومی پروفایل صوتی استاندارد را در کنار پروفایل‌‌های مخصوص فیلم، اخبار و بازی ارائه خواهد داد. اگر هم این پروفایل‌‌های صوتی موردپسندتان واقع نشده است، می‌توانید تنظیمات دستی (Custom) را روی آن اعمال بکنید.

 

  • تلویزیون شیائومی Xiaomi TV Max

با خرید تلویزیون Xiaomi TV Max 86  با یک مجموعه ی کامل و بی عيب و نقص در تمامی زمینه ها مواجه هستید. تلویزیون هوشمند شیائومی تی وی مکس 86 یکی از بزرگترین تلویزیون های هوشمند تولید کمپانی شیائومی و همچنین یکی از قوی ترین ها در نوع خود می باشد. همچنین قیمت تلویزیون شیائومی MAX، نسبت به رقبا کمتر بوده و با ارزش خرید بالایی همراه هست.

مشخصات فنی

  1. سایز صفحه‌          86 اينچ
  2. تکنولوژی صفحه    IPS-LCD
  3. نوع صفحه           تخت
  4. کیفیت تصویر        Ultra HD-4K
  5. رزولوشن    2160*3840 پيکسل
  6. سیستم صوتی        2 اسپیکر، 2 ووفر و 2 تیوتر
  7. توان کلی سیستم صوتی         30 وات
  8. توان هر بلندگو      15 وات
  9. رابط هوشمند         اندرويد تی وی
  10. نوع رابط هوشمند   نسخه ی 11 اندرويد
تلویزیون شیائومی Xiaomi TV Max

تلویزیون شیائومی Xiaomi TV Max

طراحی

فریم تلویزیون نه تنها در بالا، سمت چپ و راست، بلکه در پایین نیز بسیار باریک می باشد. صفحه نمایش غول پیکر آن، تجربه تماشای فراگیرتری را به ارمغان خواهد آورد. جالب اینجاست که این نمایشگر بسیار بزرگ به خوبی و کاملا ثابت بر روی پایه های براکتی آن قرارگرفته و پایه ها توان کافی برای ایمن نگه داشتن این نمایشگر را دارد. در ضمن قاب آلیاژ آلومینیوم آنودایز شده و پایه تمام فلزی با رنگ متالیک تیره، سطح زیبایی شناسی صنایع صوتی و تصویری شیائومی را نشانمی می دهند.

یک فریم با کیفیت آلومینیومی آندایز شده نفیس با رنگ مجذوب کننده خاکستری اینجاست که این فریم نفیس مسئولیت دارد تا از پنل ارزشمند این تلویزیون عظیم الجثه را محافظت کند. در حاشیه پایینی Xiaomi TV Max 86 لوگوی شیائومی قرار دارد

 

کیفیت صدا و تصویر

تلویزیون mi max مجهز به تراشه پیشرفته MTK 9650 هست که از فرآیند 22 نانومتری، معماری CPU چهار هسته ای A73 و معماری GPU Mali G52 MC1 و قدرت محاسباتی 1Tدر برخوردار است. با استفاده از پشتیبانی این تراشه رده بالا، این نمایشگر ارتقای چشمگیری در کیفیت صدا و تصویر حاصل از خود نشان خواهد داد و همچنین سیستم عملکرد بسیار روانی ارائه خواهد داد. Xiaomi MAX TV مجهز به صفحه نمایش 4Kو در سایز 86 اینچ دارای رزولوشن 3840×2160 می باشد. در نتیجه می توان بهترین محتوا را به وضوح در این نمیاشگر شیائومی به نمایش گذاشت. با وضوح بالا و اندازه صفحه نمایش بزرگ، تجربه تماشای کاربران به طور قابل توجهی بهبود پیدا میکند.

صفحه نمایش شیائومی MAX میزان 94 درصد طیف رنگی P3 و 99.5 درصد از طیف رنگی گسترده NTSC را پوشش می دهد. تلویزیون Redmi MAX نه تنها از نظر رنگ بلکه در زمینه ی روشنایی، کنتراست و جزئیات سطوح روشنایی و تاریکی نیز به پیشرفت های چشمگیری داشته. این مدل دارای حداکثر روشنایی 700 نیت و 192 پارتیشن نور پس زمینه می باشد.

تلویزیون شیائومی Xiaomi TV Max

تلویزیون شیائومی Xiaomi TV Max

در عین حال، تلویزیون ۸۶ اینچ شیائومی MAX از بهینه‌سازی دینامیک مقدار آلفا پشتیبانی خواهد کرد و مجهز به حسگرهای نوری Light Sensor  می باشد. این تلویزیون می تواند به طور خودکار تغییرات در نور محیط را حس و به طور خودکار روشنایی صفحه را تنظیم بکند و خوب در نتیجه امکان بهینه‌سازی خودکار نیز وجود دارد که مسلما به بهبود تجربه ی مشاهده محتوا در این نمایشگر شوند. این تلویزیون به محدوده ی «HDR Slam» نیز می‌رسد که از Dolby Vision، HDR10+، HDR10 و HLG پشتیبانی کرده. که خوب در این صورت کاربران می‌توانند هنگام تماشای فیلم، کیفیت تصویر واضح‌تری دریافت بکنند.

این تلویزیون دارای TV Max 86 از 4 بلندگو است که این کانال های صوتی از قابلیت های DTS:X و Dolby Atmos پشتیبانی خواهند کرد و می توانند صدایی سه بعدی تولید بکنند تا تماشای فیلم ها به تجربه ای نزدیک به واقعیت تبدیل کنند. اسپیکر های این تلویزیون بزرگ از کانال های هوا استفاده خواهند کرد تا صدای بم (Bass) را به خوبی سازند و درتمامی فرکانس ها موفق ظاهر بشوند.

صدای تولید شده از این اسپیکر ها در دو کانال 15 واتی (مجموعا 30 وات) تولید می شوند و در همه ی فرکانس ها حجمی بالا دارند و بسیار غنی هستند.

نتیجه گیری

برای اینکه در بین تلویزیون های هوشمند شیائومی یک گزینه مناسب را انتخاب بکنید، باید به ابعاد نمایشگر، کیفیت و رزولوشن تصویر، ابعاد و وزن دستگاه، پردازنده، رم و حافظه داخلی، پلتفرم پشتیبانی‌، پشتیبانی از منوی فارسی و انگلیسی، کیفیت و جنس بدنه و پایه توجه بکنید. میتوانید برای خرید به فروشگاه ما که نمایندگی رسمی شیائومی است مراجعه نمایید.

سبد خرید