شاید شما هم تجربه کرده باشید که در نمایشگر موبایل شیائومی خود نقطه ای سفید یا رنگی  مشاهده کرده باشید. امکان دارد حاله‌ای رنگی بصورت محو شده در گوشه ای از نمایشگر پدیدار شود، متاسفانه این وضعیت بیانگر پیکسل سوختگی در شیائومی است و امکان دارد دردسرهای زیادی به وجود آورد. پس باید به دنبال چاره‌ای برای تعمیر پیکسل سوخته موبایل باشید.

علت بروز پیکسل سوختگی در شیائومی چیست؟

پیش از شروع عملیات تعمیر پیکسل سوختگی موبایل خود ، باید علت را بدانید و مشخص کنید که پیکسل سوختگی گوشی شما از چه نوع است؟ یعنی معلوم کنید یک پیکسل مرده روی نمایشگر دیده می‌شود یا یک پیکسل گیر کرده! در ادامه این بحث به موضوع می‌پردازیم:

پیکسل بنیادی ترین و اصل تشکیل دهنده انواع صفحه نمایش‌ها از جمله موبایل، تبلت، لپ‌تاپ،  مانیتور و… است و شامل سه ساب پیکسل به رنگ های قرمز، آبی و سبز است که باهم ترکیب شده و سایر رنگ ها را ساخته و نمایش می‌دهد. پیکسل هم مثل هر جزء الکترونیکی دیگر ممکن است که در استفاده‌های روزمره دچار مشکلاتی بشود، استفاده‌هایی ازقبیل کارکشیدن بیش از حد از باتری و تراشه ها، استفاده طولانی مدت استفاده زیر نور مستقیم خورشید و… از علت های بروز پیکسل سوختگی در شیائومی است.

نوع پیکسل سوختگی در شیائومی

از آنجایی که پیکسل‌ها توسط ترانزیستور کنترل می شوند اگر به هر علتی ترانزیستور دچارنقص شود موجب بروز همچین مشکلی می شود و یک پیکسل سوخته یا مرده به‌وجود می‌آورد که به رنگ سیاه در آمده و می تواند بسیار ریز باشد، در این وضعیت، تعویض ال سی دی تنها راه حل این مسئله است و تعمیر پیکسل سوختگی موبایل خود را فراموش کنید. ولی گاهی اوقات نقص پیکسلی در نمایشگر از نوع پیکسل گیر کرده است یعنی یک یا چندتا  از ساب پیکسل ها مدام روشن هستند و نقاطی رنگی ایجاد می کنند. مانند سبز، قرمز یا … برای حل کردن این مشکل بطور کلی راه‌حل های نرم افزاری پاسخگو است و می توانید با این روش پیکسل سوختگی موبایل شیائومی خود را تعمیر کنید. نوع دیگری از ایراد وجود دارد و آن پیکسل داغ است که در این وضعیت هر سه تا ساب پبکسل همیشه روشن هستند و نقطه‌ای سفید رنگ روی نمایشگر ایجاد می کنند و زمانی که نمایشگر به رنگ مشکی دربیاید یا از تصویرزمینه های تیره استفاده کنید به چشم می‌آید.

"نوع

آیا پیکسل سوختگی زیاد میشود؟

به احتمال زیاد برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا پیکسل‌سوختگی گسترش می‌یابد؟ پاسخ این سوال بله است! وارد کردن هر نوع ضربه فیزیکی به نمایشگر، عدم توجه به داغ شدن باتری موبایل، زیاد کردن نور نمایشگر، استفاده کردن از تم های روشن، گذاشتن موبایل زیر نور مستقیم آفتاب، استفاده کردن از تم های روشن برای صفحه کیبورد و… موجب سوختن پیکسل های مجاور شده و در نتیجه پیکسل های سوخته را افزایش می‌دهد.

روش های تعمیر پیکسل سوخته گوشی

روش های تعمیر پیکسل سوخته گوشی

روش اول

دربعضی از مواقع پیکسل های گیر کرده نمایشگر شیائومی خود به خود پس از گذشت مدتی رفع می شود و دیگر در صفحه موبایل قابل رویت نخواهد بود ، پس توصیه می کنیم اگر به تازگی این وضعیت برای شما پیش آمده منتظر بمانید تا درخصوص رفع این مشکل بدون پرداخت هزینه شانس خودرا امتحان کرده باشید.

روش دوم

پیش از امتحان کردن این روش باید این نکته را درنظر داشت که فشار بیش از حد و یا دقت نکردن در بکار بردن این روش، ریسک گسترش پیکسل های سوخته و خراب را دارد، پس باید مسئولیت کار و مشکلات احتمالی را قبول کنید و باید حداکثر دقت و تمرکز را برای انجام آن بکارگیرید. نقطه مورد نظر را از غبار و آلودگی پاک کنید و با استفاده از یک دستمال نانو فیبری و یک سوزن بای رفع مشکل اقدام کنید. ته سوزن را عمودی روی پارچه نانو فیبری قرار بدهید و نقطه مدنظر را پیدا کرده و روی آن قرار دهید و کمی فشار وارد کنید.

حل مشکل پیکسل سوختگی در شیائومی بصورت نرم‌افزاری

برخی اوقات نیازی به ارجاع به تعمیرات فیزیکی و پرداخت هزینه نیست. برای حل مشکل پیکسل سوختگی موبایل می‌توانید روش های نرم افزاری را نیز بکاربگیرید که دردسرهای کمتری برای رفع مشکل دارد، در ادامه مطلب به معرفی تعدادی از نرم افزارهای ترمیم پیکسل سوختگی می پردازیم.

نرم افزار Stuck Pixel Tool

برنامه را باز کرده و گزینه Analyze را بزنید تا صفحه نمایش موبایل شروع به پخش رنگ های مختلف در صفحه کند تا پیکسل های معیوب را تشخیص بدهد، سپس دکمه Fix It را بزنید، تا به تعمیر پیکسل سوختگی گوشی بپردازد.

نرم‌افزار LCD برای تعمیر پیکسل‌ سوختگی

نرم‌افزار ال سی دی یک ابزار آنلاین بوده که به شما این دسترسی را می دهد که پیکسل های گیر کرده موبایل شیائومی خودرا پیدا و آنها را تعمیر کنید. توجه داشته باشید این برنامه یک پیش‌نیاز به نام Flash Player دارد که باید قبل از استفاده از آن روی دستگاه نصب شود. برای بررسی نمایشگر، روی تک تک رنگ های آبی، سبز و قرمز کلیک کنید و صفحه نمایش را مشاهده و تست کنید. بعد روی سیاه و سفید کلیک کنید و مراحل تست را تکرار کنید. اگر پیکسل گیر کرده‌ای تشخیص داده شد روی Fix My Screen تپ کنید.

نرم افزار Jscreenfix

در حقیقت این ابزار یک وب سایت است که به شما یاری می‌رساند تا به تعمیر پیکسل سوخته موبایل خود بپردازید. برای استفاده از این ابزار به سایت آن وارد شوید. روی گزینه Launch jscreenfix تپ کنید و یک کادر مربعی روی پیکسل سوختگی ایجاد کنید و دست‌کم به مدت 10 دقیقه آنرا رها کنید.

ابزار تعمیر Dead Pixels Test and Fix

این ابزار تعمیر با نام مخفف DPTF شناخته شده است و یک روش راحت و سریع برای قرار دادن و تعمیر پیکسل های سوخته و گیرکرده است. استفاده از این نرم افزار رایگان بوده و حاوی یک رابط است که خود راهنمایی آسان برای حرکت دارداین ابزار بیشتر برای کاربران دستگاه‌های اندروید پیشنهاد می‌شود.

شناسایی پیکسل‌سوختگی Dead Pixel Buddy

این ابزار آنلاین به شما این دسترسی را می‌دهد که یک تست سریع را اجرا کرده و یپیکسل های معیوب را تشخیص دهید. این ابزار 12 پالت رنگ دارد که با کلیک روی هر کدام از رنگ‌ها کل پنجره مرورگر را با رنگ منتخب می‌پوشاند تا راحت تشخیص دهید کدام پیکسل سوخته است.

شناسایی پیکسل سوختگی با کد سخت‌افزاری

بهترین شیوه برای تست و تشخیص پیکسل های معیوب و در عین حال یک روش پیشگیری خوب پیش از خرید تلفن هوشمند خراب شماره گیری کد “*#0*#” است ، که پنجره‌ای باز میکند و گزینه های زیادی دارد که با انتخاب کردن هر کدام می توانید تمام قسمت های موبایل را چک کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به دو شیوه نرم‌افزاری و سخت افزاری پرداختیم تا شما به کمک آن‌ها مشکل خود را تشخیص داده و ایراد پیش آمده را تعمیر کنید. درصورت جواب نگرفتن از روش های بیان شده موبایل خودرا به نمایندگی‌های معتبر بسپارید.

نمایندگی شیائومی ارائه دهنده ی خدماتی همچون تعمیر گوشی شیائومی، تعمیر لپ تاپ شیائومی، تعمیر ساعت هوشمند شیائومی، تعمیر مانیتور شیائومی، تعمیر هندزفری شیائومی، تعمیر تلویزیون شیائومی، تعمیر تبلت شیائومی و حتی و تعمیر پرینتر شیائومی و… نیز می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *